Какво причинява косопада при жените

Косопада при жените се среща все по-често.  Около 30% от тях се сблъскват с проблеми с изтъняване на косата, поне веднъж в живота си.

Съществува погрешно схващане, че косопада при жените е рядко явление, но това се дължи на факта, че при жените косопада е разпръснат из целия скалп, а не както при мъжете в определени зони. Но фактите показват, че при жените загубата на коса е много по-разпространена отколкото при мъжете.

Хормоналните промени, често са съпроводени със симптоми като косопад. Това се дължи на хормона тестостерон. В женския организъм се произвежда повече естроген, а в мъжкия тестостерон. Когато се получи дисбаланс в нивата на естроген, нивото на тестостерон може да бъде неконтролирано. Това може да причини на жените появата на косопад. Жени, които току що са родили, могат да получат временна загуба на коса. Когато нивата на хормоните се нормализират, растежа на косата скоро ще се възобнови.

Съществуват лекарства, които могат да предизвикат падане на косата. Най-честите причини в тази насока са химиотерапията и стероидите. При химиотерапия, пациентите обикновено започват да губят косата си в рамките на първите три седмици на лечението. За щастие това състояние е обратимо и новата коса трябва да започне да расте, когато е изпълнена лечебната терапия. Лекарства като антидепресанти и такива използвани за лечение на подагра, също могат да причинят временна загуба на коса.

Загубата на коса поради телогенен ефлувиум се дължи на нарушаване на цикъла на растеж на косата. Растежа на косъма преминава през два етапа на фазата на растеж и фаза на покой. Телогенен ифлувиум възниква поради удължаване на фазата на покой. Поради изключителен стрес или продължително заболяване, голям брой космени фоликули, могат да останат в покой. Когато започват да растат нови косми, те избутват старата коса и това предизвиква падането на косата. Въпреки това новите косми ще паднат отново след три или четири месеца, след което отново ще има сгъстяване на косата. Ето защо това не е причина за притеснение.

Някои гъбични инфекции могат да причинят загуба на коса. Като цяло децата могат да имат проблеми с косата, причинени от гъбична инфекция на скалпа. Този вид гъбична инфекция, може лесно да бъде третирана с противогъбични лекарства.